1 Mayıs 2008 Perşembe

markalaşmanın ve doğru promosyonun önemi

Günümüzde markalaşmanın insanlar üstünde çok büyük bir etkisi var. Hatta insanlar genelde markaların isimlerini sektörlere verecek kadar benimsiyorlar markaları. Örneğin Selpak, ne zaman mendil isteseniz diliniz varmaz mendil demeye bir selpak alabilirmiyim dersiniz genelde ya da yapışırıcı değil uhu alabilirmiyim halbuki markadır Uhu. İçki sektöründe de bu böyle. Geçen gün konuşurken farkettik. Türkiyede genelde en çok tercih edilen bira Efes Pilsen. Nedenini sordum. Türk markası dedi arkadaşım. Bir yere oturduğunuzda bira istediğinizde markası pek sorulmaz size direk Efes getirilir bu tıpkı Rakı denince akla Yeni Rakının gelmesi gibi. Belki reklam sektörüne çok para harcamıyor Yeni Rakı ama insanların aklında yer edinmeyi başarabilmiş. Efesin en iyi yaptığı şeylerden biri de promosyonlarını sponsorluklarla gerçekleştirmesidir. Beko Basketbol Liginde bir Efes Pilsen isimli gayet başarılı bir takımı bulunmaktadır ayrıca Turkcell Super Ligde birkaç takımın da sponsorluğunu yapmaktadır ki bu yollarla asıl hedef aldığı segmentteki insanların dikkatini çok kolay çekebilmektedir. Bu da Efes Pilsene çok büyük getiriler sağlamakta müşterisini sabitleştirmekte, prestijini korumasına dahası arttırması yardım etmektedir. Çünkü sürekli göz önünde bulunmak ve başarı elde etmek insanları o ürüne doğru iter.

1 yorum:

Melike Demirbağ Kaplan dedi ki...

Alkollü içkiler zaten televizyonda reklam yapamıyorlar. O yüzden sponsorluk, satış teşvikleri falan en önemli mesaj alanları.