23 Nisan 2008 Çarşamba

Promosyon Denince

Promosyon denince aklıma hep Kipa, Migros ve Tansaş gibi büyük alışveriş merkezlerinde ürün tanıtan, ürün deneten cici ablalar gelmiştir… Her ne kadar pazarlama dersinde promotion- promosyonun pek çok çeşidinin olduğunu öğretmenlerimiz aklıma kazısalar da ben yaşadığım komik anılardan dolayı, müşteriyi en iyi çeken yontemin hala o cici ablalar olduğuna inanıyorum. Özellikle yiyecek sektorü ve sucuk baş tacım… Benim mızmızlığımdan mıdır nedir ağzıma zorla sokmaya kalksalar dahi yemem. Ya da büyüklerin, çocukluğumdan beri ‘’yabancılardan bişi ‘yime’ sakın çocum’’ lafından dolayı mı acaba:) Geçen yaz yasadığım bir olayı hiç unutamıyorum… Yazlık evimize dolmuşla gitmek yerine arkadaşımın ailesiyle gitmeye karar verdim. Tabii ki daha hızlı ve serin mantığından yola cıkarak:)) Ne yazık ki arabada bir sürü ufacık cocuk ve anneannesinin olduğunu bilmiyordum. Neyse, yola çıktık, gitmeden Balcova Kipa'da durduk, malum dağ başına gidiyoruz… Bir şeyler almak gerekir. Hangi marka olduğunu hatırlamıyorum ama ufak bir mangalın üstünde sucuk yapıp kürdanlarla Kipa müşterilerine dağıtıyorlardı… Anneannemiz de meraklıymış böyle şeylere, acele etmeye çalışıyoruz, ama nafile… Tahmini olarak, bir yarım saat rötar yaptık. Anneanne başladı sucukları yemeye, bir diil iki değil... Arkadaşımın annesi midesi rahatsız olacak bahanesiyle durdurmaya çalışıyor… Tabii hiç bir etkisi olmuyor…. Biz arkadan gelen tayfa olarak kıpkırmızıyız.. Bir yandan yiyor bir yandan da sucuğun içinde ne var ne yok, nerede üretiliyor, fiyatı, maliyeti, kampanyası, ıvırı zıvırı her şeyini soruyor. Bak, kızımın dediği gibi dokunursa, sizi mahvederim tehditleri savurarak. Bu arada tabiî ki standda duran kızcağız da kıpkırmızı, anneannenin yaptığı sınavdan, sorduğu sorulardan dolayı bayılmak uzere.. Tam gidiyoruz derken… anneannemiz son noktayı koydu "Olum Ahmet, şuradan iki ekmek kap bakiiim, böle boğazdan geçmio." Biz arkadaşımla nasıl kaçtığımızı bilemedik…. Ama anneannenin onayıyla yazlığa giderken yıllardır yenilen sucuk markasından vazgeçildi ve o sucuktan bi kaç kangal alındı. :) Promosyon böyle etkili bir şey işte… Yalnız yine de anneannenin yediği bir kangal sucuğun parası da alındı mı çok merak ediyorum…

1 yorum:

ibrahim dedi ki...

gerçekten de güzel bir yöntem zira onun bir de güzel kokusu yokmu illa ki diyesim geliyor..