21 Nisan 2008 Pazartesi

Geçen haftalarda Google'un Türkiye'de internet reklamcılığını büyütmek istediğini yazmıştım. 2007'de Türkiye pazarlama departmanı kurulan Google, yaptığı araştırmalar sonucunda nüfüsun %20'sinin internet kullanıyor olmasının yanısıra, Türkiye'nin interneti en etkin kullanan ülkelerden biri olduğunu ve -düşük bilgisayar penatrasyonuna rağmen internet kafeler sayesinde- internet teknolojisine çok çabuk adapte olabilen bir ülke olduğunu bulmuş.
İnternet reklamcılığında en çok kullanılan reklam teknolojisi arama motoru reklamcılığı (search engine matketing). Yani Google'da arama yaptığınızda alt tarafta sonuçlar çıkarken yan tarafta aradığınız anahtar sözcük hakkında reklamlar çıkıyor. Türkiye'de internet reklamcılığının sektörel payı 2006'da %1 iken 2007'de %2'ye yükselmiş. Google Pazarlama'nın kurucusu Mustafa İçil'in söylediğine göre tüm dünyada büyümekte olan internet reklamcılığı ülkemizde her sene neredeyse ikiye katlanarak büyüyor. Dolayısıyla gittikçe patlama noktasına yaklaşan internette pazarlama 3-4 sene içinde tüm şirketler tarafından kullanılmaya başlanacak. Bu nedenle Google ''interneti en iyi tanıyan'' gençlere yönelik şubat ortasından itibaren Bilgi Teknolojileri akademisi ile ortak iki günlük bir sertifikasyon programı düzenliyor.

Hiç yorum yok: