12 Mayıs 2008 Pazartesi

sosyal sorumluluk kampanyaları

Bazı firmalar müşteriyi fiyat, servis, paketleme, marka vb şeylerden ziyade sosyal sorumluluklara daha çok önem vererek de çekmeye çalışır. Örneğin hafta sonu eve gittim. Reklamlarda Eti Burçak'ın bir reklamını gördüm. Kendi tanıtımını yaptıktan sonra şunu belirtiyorudu; aldığınız her bir paket Burçak ile burçak tarlalarının iyileştirilmesine yardımda buluınuyorsunuz. Eti Burçak gelirinin br kısmını burçak tarlalarına ve bunun için çalışan kurumlara ayırmış.Tarımın git gide kötüye gittiği ve desteklenmeye ihtiyaç duyduğu şu dönemlerde insanları bu şekilde çekerek hem sosyal sorumluluğunu yapıyordu hem de insanların gözünde daha iyi bir marka haline geliyordu çünkü daha duyarlı bir marka izlenimi veriyordu. Mesela aynı şeyi özelleştikten sonra Türk Telekom da yaptı. Daha az kağıt israfı için netten fatura yani e-fatura devrine geçmeyi önerdi. Böylece daha az kağıt israfı olacaktı, gereğinden az ağaçlara zarar verilecekti, küresel ısınmaya karşı önlem alınmış olunacaktı. Bu da Türk Telekomun sosyal sorumluluk kampanyasıydı. Peki bu kampanyaların müşteriler üzerindeki etkisi ne oluyor. Müşteriler o firmaları daha duyarlı birer firma olarak görüyor( eğer firmalar bunların promosyonlarını ve tanıtımlarını yeterli derecede yaparsa ) ve diğer firmadan almaktansa bu firmadan alırım diyorlar. Çünkü hedefledikleri kesim genelde bilinçli tüketici ve onlarda gidişatın farkında oldukları için Burçak'ı destekliceklerdir. Ama belirttiğim gibi bu tip kampanyalarda tanıtımı ve promosyonu iyi yapmak , hedeflediğin kesime ulaşabilmek için çok önemlidir. Bu da bu tip firmalara extradan kazanç sağlıyor.(amaçları bu olsa da olmasa da ) Mesele Ülkerin aynı tipte bir bisküvisini yemektense şu anda bu kampanyayı bilen bazı insanlar Burçağı tercih edebilirler. Bu da Burçağın satışlarının Ülkerin aynı tarzda olan bisküvisinin önüne geçmesi anlamına gelebilir. 

Hiç yorum yok: