12 Mayıs 2008 Pazartesi

Philips ve Satış Elemanları

Mağaza gezerken çoğumuzun başının belasıdır, satışla elemanları. Ya çok laubalidirler, ya hiç ilgilenmezler, ya dibimizden ayrılmazlar ya da potansiyel hırsız muamelesi yapıp adımı deli ederler. Genelde çok az rastlanır beğenilenlerine, gerçekten müşterinin aklında iyi yer edenlerine. Kipa’da ki philips mağazasını çoğumuz biliriz. Bundan iki-üç ay kadar önce oraya uğradım, fiyat sormak ve bir ürün hakkına fikir sahibi olmak için. Ne zamandır aklımdaydı, kıvırcık saçlarımdan kurtulmak için ve kuaföre giderek harcadığım zamandan ve paradan tasarruf etmek için bir saç düzleştirici almak. Saçımı yakar mıyım, verdiğim paraya değer mi, iki kullanımdan sonra kullanılmayan eşyalar dolabına girer mi korkularıyla cebellelişirken ve de arkadaşlarımın yanardöner eleştirilerinin hangisine güveneyim diye sorgularken- ki saç bu mahvolursa ucunda kestirmek var:(- kipada alışveriş yaptığımız günlerden birinde annemle gidip fiyat sormaya karar verdik. İçeride iki tane çok cici kız vardı. Biri biz daha fiyatı soramadan bize tüm kartlarla ve nakitle hangi koşulda en rahat ödeyeceğimizi söylerken, kendimi bir sandalyede oturmuş buldum, diğer kız ise saçımı düzleştirmeye başlamıştı bile, ürünün gerçek kalitesini göstermek için. Dikkatimi çeken bir başka nokta ise dükkanda ki tek müşterilerde biz değildik, sadece iki kişi olmalarına rağmen sanki on kişiymiş gibi herkese yetişiyorlar, her soruyu içtenlikle cevaplıyorlardı. En önemli nokta ise yüzlerinde daima bir sevecenlik ve gülümseme vardı-genelde satış elemanlarında bulunmayan. Bir başka dikkat çeken şey ise, kendi kendilerine öyle çok promosyon çeşidi, müşterilerin dikkatini çekmek için ilginç atraksiyonlar geliştirmişlerdi ki hayran kalırısınız. Enerjilerine, yaratıcılıklarına, ilgilerine ve en önemlisi ve takdiri hak eden güler yüzlerine hayran kaldım. Ayrıca her Kipa’ya gidişimde de dikkat ettim, acaba sadece o güne has bir şey miydi diye. Ama her seferinde aynı canlılıkla karşılaştım. Satış elemanı dediğin gerçekten de böyle olmalı, işini sevsin ya da sevmesin. Ürüne gelince, iki üç seferden daha fazla kullandım:) ve benim kabarık ve kıvırcık saçlarımı düzleştireceğinden aslında hiç umudum da yoktu, ama gerçektende dümdüz yaptı. Tabi biraz fazla sık kullanım nedeniyle saçlarımın uçlarının hali feci ama yine de herkese tavsiye edebilirim.

Hiç yorum yok: